Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

     Заклад освіти забезпечує здобувачів освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:

     – необхідними ресурсами освітнього процесу, що відповідають ліцензійним та акредитаційним вимогам;

     – умовами доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

     Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків шляхом організації індивідуальної форми навчання.

     Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (згідно чинного законодавства).

     Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування. Зокрема, освітній процес закладу відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.

     Забезпечується урахування різного впливу освітнього середовища на «сенсорний досвід» дитини; використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до інформаційно-комунікативних технологій.

     Наявність необхідного розміру і простору:

     – доступні навчальні місця для здобувачів освіти, у тому числі з прилеглим простором для асистентів вчителів;

     – меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчання та навчальних методик;

     – можливість регулювання середовища для різноманітних потреб здобувачів освіти у навчанні та інше.

     У закладі освіти створено необхідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами:

  1. Сучасні ресурсні кімнати з відповідним інвентарем та обладнанням.

  2. Затишні, ошатні класні кімнати.

  3. Внутрішні туалети.

  4. Роздягальні в класних кімнатах.

  5. Їдальня закладу на першому поверсі.

  6. При вході до навчального закладу розташовано пандус для колісних крісел.

  7. Освітній процес забезпечений навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам бібліотеки закладу.

  8. Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, батьків та педагогів у штаті є посади практичного психолога, соціального педагога, сестри медичної, асистентів вчителя.

 

Інформація про послуги психологічної допомоги в межах Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання

Шановні батьки, учні та педагогічні працівники!

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. № 527-р
«Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року
та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024–2026 роки», у нашому ліцеї організовано систему психологічної підтримки.

Основні послуги психологічної допомоги:

✅ Проведення психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами.
✅ Надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять.
✅ Консультації для батьків і педагогів щодо особливостей навчання та розвитку дітей.
✅ Психологічна підтримка педагогічних працівників, зокрема тих, хто постраждав внаслідок збройної агресії.
✅ Направлення до фахівців інклюзивно-ресурсних центрів за потреби.

Метою цих заходів є створення безпечного та підтримуючого освітнього середовища для кожної дитини.

Контактна особа:
Практичний психолог ліцею: Мацерук Людмила Анатоліївна
Телефон: 0972820982
Email: Ludmila150878@ukr.net

Детальніше про Національну стратегію можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України за посиланням

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/527-2024-%D1%80