Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Заклад освіти забезпечує здобувачів освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:
– необхідними ресурсами освітнього процесу, що відповідають ліцензійним та акредитаційним вимогам;
– умовами доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків шляхом організації індивідуальної форми навчання.
Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (згідно чинного законодавства).
Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування. Зокрема, освітній процес закладу відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.
Забезпечується урахування різного впливу освітнього середовища на «сенсорний досвід» дитини; використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до інформаційно-комунікативних технологій.
Наявність необхідного розміру і простору:
– доступні навчальні місця для здобувачів освіти, у тому числі з прилеглим простором для асистентів вчителів;
– меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчання та навчальних методик;
– можливість регулювання середовища для різноманітних потреб здобувачів освіти у навчанні та інше.
У закладі освіти створено необхідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами:
-
Сучасні ресурсні кімнати з відповідним інвентарем та обладнанням.
-
Затишні, ошатні класні кімнати.
-
Внутрішні туалети.
-
Роздягальні в класних кімнатах.
-
Їдальня закладу на першому поверсі.
-
При вході до навчального закладу розташовано пандус для колісних крісел.
-
Освітній процес забезпечений навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам бібліотеки закладу.
-
Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, батьків та педагогів у штаті є посади практичного психолога, соціального педагога, сестри медичної, асистентів вчителя.
Інформація про послуги психологічної допомоги в межах Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання
Шановні батьки, учні та педагогічні працівники!
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. № 527-р
«Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року
та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024–2026 роки», у нашому ліцеї організовано систему психологічної підтримки.
Основні послуги психологічної допомоги:
✅ Проведення психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами.
✅ Надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять.
✅ Консультації для батьків і педагогів щодо особливостей навчання та розвитку дітей.
✅ Психологічна підтримка педагогічних працівників, зокрема тих, хто постраждав внаслідок збройної агресії.
✅ Направлення до фахівців інклюзивно-ресурсних центрів за потреби.
Метою цих заходів є створення безпечного та підтримуючого освітнього середовища для кожної дитини.
Контактна особа:
Практичний психолог ліцею: Мацерук Людмила Анатоліївна
Телефон: 0972820982
Email: Ludmila150878@ukr.net
Детальніше про Національну стратегію можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України за посиланням
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/527-2024-%D1%80