Порядок
подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування)
у закладі освіти
- Директор закладу освіти повинен довести до відома здобувачів освіти, педагогічних працівників та батьків щодо їх обов’язку повідомляти директора закладу освіти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали.
- Відповідно до такої заяви директор видає наказ про проведення розслідування із визначенням упроваджених осіб.
- Для прийняття рішення за результатами розслідування директор, як голова комісії з розгляду випадків булінгу, скликає засідання.
- У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що постраждалий має повідомити директора закладу освіти.
- Рішення Комісії реєструються в окремому журналі («Журналі реєстрації рішень комісій з розгляду випадків булінгу (цькування)», який зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
- Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
Відповідно до наказу №4 від 03.01.2025 р. “Про організацію роботи з протидії булінгу ” уповноваженою особою за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти є Стангріт Олена Володимирівна (заступник директора з виховної роботи).
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ВАПНЯРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВАПНЯРСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 1
ВАПНЯРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.01.2025р. селище Вапнярка №04
Про організацію роботи
з протидії булінгу та
проведення моніторингових
досліджень щодо
попередження та
протидії булінгу
Відповідно до Конвенції про права дитини, Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про освіту», «Закону України “Про запобігання і протидію домашньому насильству», Указу президента України №195/2020 «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.02.2020р. за №111/34394), керуючись листами Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти, педагогічних працівників щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», від 20.03.2020 №6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», від 13.04.2020р. №1/9-207 «Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646», від 14.08.2020р. №1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», від 23 серпня 2024р. №1/15281-24 «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти» та листом ІМЗО від 08.08.2024 №21/08-1233 «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»», з метою попередження булінгу (цькування), сприяння реалізації права осіб, постраждалих від булінгу та ефективного реагування на факти насильства в закладі; активізації спільної роботи педагогів, батьків, учнів та представників громадськості щодо запобігання та протидії цькуванню (булінгу); навчання усіх учасників освітнього процесу протидії цькуванню (булінгу) та дискримінації серед учасників освітнього процесу; своєчасного реагування на випадки булінгу під час освітнього процесу; вироблення спільних дій педагогічного колективу щодо створення комфортного та безпечного середовища перебування здобувачів освіти в закладі,
НАКАЗУЮ:
1.Створити комісію з розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у складі: голова комісії: Шумлянська Ірина, директор закладу; заступник голови: Стангріт Олена – заступник директора з виховної роботи; секретар комісії: Барчишина Ольга – соціальний педагог; члени комісії: Коломійчук Анастасія – заступник директора з навчально-виховної роботи в початковій школі; Мацерук Людмила – практичний психолог; Левицька Ганна – голова профкому; Говоріна Олена – представник батьківської громадськості; Топольницька Людмила – голова ради закладу.
2.Взяти до уваги, що до складу комісії входить Куржос Світлана Григорівна – директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Вапнярської селищної ради.
3.Продовжити роботу служби моніторингового дослідження закладу для організації, проведення, узагальнення матеріалів моніторингу у складі: Стангріт Олени – заступника директора з виховної роботи, Мацерук Людмили – практичного психолога, Барчишиної Ольги – соціального педагога, Топольницької Людмили – голови ради закладу та Дрогобецької Ганни – педагога-організатора.
4.Стангріт Олені, заступнику директора з виховної роботи:
4.1.Спільно з комісією з розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) розробити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі на 2025 рік та подати на затвердження директору закладу.
4.2.Організувати роботу служби моніторингового дослідження закладу для організації, проведення та узагальнення матеріалів моніторингового дослідження щодо попередження та протидії булінгу за навчальний рік.
4.3.Продовжувати контролювати реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.
5.Службі моніторингового дослідження закладу:
5.1.Провести в закладі моніторингові дослідження щодо попередження та протидії булінгу за навчальний рік.
5.2.Узагальнити матеріали моніторингових досліджень.
6.Педагогічним працівникам закладу повідомляти про випадки булінгу (цькування) або про підозри на його вчинення.
7.Класним керівникам 1 – 11 класів:
7.1.Провести виховні заходи щодо інформування учнів про відповідальність за насильство та жорстокість стосовно однолітків.
7.2.Ознайомити з персональною відповідальністю за приховування фактів булінгу в учнівському колективі.
7.3.Припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.
7.4.Проводити години спілкування з теми «мобінг, булінг, кібербулінг» за участю практичного психолога.
8.Практичному психологу Людмилі Мацерук, соціальному педагогу Ользі Барчишиній здійснювати моніторинг учнів із метою вчасного виявлення фактів проявів жорстокості та насильства в учнівському колективі.
9.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.